Роль праксису в навчанні та вихованні дітей з порушеннями мовлення
На основі показники розвитку праксису дитини (Див. попередню статтю) ми можемо констатувати взаємозв’язок формування і розвитку мовлення дитини від розвитку координації, дрібної моторики, орального праксису, сенсорної інтеграції, фізичних сил.
Звернемо увагу, що вчасне виявлення порушень праксису і звернення до спеціаліста допоможе пришвидшити процес розвитку мовлення. Наведемо короткий перечень характеристик диспраксії у дітей:
- затримка та порушення мовленнєвого розвитку;
- багаточисельність помилок у звуковикові;
- бідність наслідування навичок для чіткої артикуляції;
- історія проблем із годуванням; скорочення репертуару фонем; невиразність мовлення;
- поведінка пошуку проб та помилок;
- недостатність самоконтролю;
- при використанні великої кількості слів у реченні спостерігається збільшення і помилок;
- зв’язне мовлення більш нерозбірливе, ніж вимова окремих слів;
- характерна недостатня можливість артикулювати і запам’ятовувати моделі слів;
- типово недостатній відгук на «традиційну» мовленнєву терапію;
- порушення пропріоцептивного і тактильного сприйняття;
- порушення амплітуди загальних і артикуляційних рухів;
- показники оральних діадохокінетичних навичок повільніші за норму та часто неупорядковані.
Детальніше: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9816
Коментарів поки немає! Ви будете першим, хто прокоментував це.