Показники розвитку праксису дитини в нормі
Із швидким темпом розвитку інформаційних технологій, використанням дітьми молодшого і середнього дошкільного віку гаджетів у повсякденному житті, збільшилася кількість дітей із порушеннями мовлення. Адже звичний для дитини дошкільного віку фізичний розвиток (формування необхідних навичок стрибків, бігу, координації, моторики) все частіше замінюється перебуванням біля телевізору, планшету, телефону чи комп’ютеру, що затримує формування необхідних навичок сприймання і сенсорної інтеграції.
Праксисом можна назвати виконання завчених рухів на автоматизованому рівні. Відповідно, диспраксія – порушення рухів у дітей при відсутності порушень м’язового тонусу (паралічів). Зазвичай, при диспраксії діти відчувають труднощі при виконані деяких складних рухів, також наявне порушення координації рухів.

Основні показники розвитку праксису дитини в нормі:
- може бігати; ходити спиною вперед; сходити і підніматися по сходах (2 роки);
- може плигати з висоти, утримуючі стопи разом (2,5 роки);
- не досліджує предмети, першочергово взявши до рота (2,5 роки);
- користується ложкою, правильно утримує чашку і п’є самостійно (2 роки);
- формується сюжетно-рольова гра;
- вміє будувати з кубиків до 5-ти (2,5 років);
- вміє добирати форми на дошці Сегена (2,5 років);
- вміє частково одягатися і роздягатися;
- проводить вертикальні і горизонтальні лінії (3 роки);
- вміє їздити на триколісному велосипеді (3 роки);
- може частково одягнутися, застібнути великі ґудзики (3 роки);
- користується виделкою (4 роки);
- може намалювати за зразком хрестик, кружечок, хвилясті лінії, прямі (4 роки);
- визначає до якого пальчика доторкнувся дорослий (4,5 роки);
- виконує доручення за простою інструкцією дорослого (5 років);
- утримує рівновагу протягом 5-ти секунд на одній нозі (5 років);
- вміє за зразком винаходити ритмічний рядок (5 років);
- вміє малювати оюдину з основних деталей (5 років);
- вміє складати пазли з 15-20 деталей (5 років);
- вміє вирізати ножницями, приклеювати (5 років);
- визначена домінуюча рука, око при виконані завдань (5,5 років);
- вміє малювати геометричні фігури (6 років);
- вміє нарізати овочі і фрукти, намазувати хліб.
Детальніше: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9816